Köpvillkor

Företagsinformation:

Innehållet på denna sida och i denna webbshop tillhandahålls, uppdateras och hanteras av Angelicas Livsmagi, organisationsnummer 891218-4846.

Önskar du att komma i kontakt med mig, så skicka ett mail till [email protected] innehållandes namn, kontaktuppgifter samt ditt ärende, så hör jag av mig så snart som möjligt. 


Din beställning:

När du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkter/tjänster, pris, fakturerings- och leveransadress. En bekräftelse är bindande och medför betalningsansvar för dig som kund. 

Om någonting är fel i din orderbekräftelse så ska du omedelbart kontakta mig via ett e-postmeddelande. Min e-post är [email protected]


Leverans och Fraktvillkor:

Din order packas inom 7-10 arbetsdagar efter mottagen betalning. När din order är överlämnad till Postnord, så kan det ta ytterligare 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om detta), så ska du kontakta mig på e-postadressen: [email protected]

Angelicas Livsmagi fraktar enbart i Sverige, Som kund inom Sverige kan du välja mellan leverans-alternativen: spårbar försändelse till ombud eller avhämtning i butik. 


Spårbar försändelse till ombud:

För spårbar leverans till ombud tillkommer en fraktkostnad på 80kr/order och ordertillfälle. Alla paket levereras av PostNord vilket du som kund godkänner vid genomförd order.

Angelicas Livsmagi packar din order omsorgsfullt och med noggrannhet. Jag ansvarar inte för transportörens (PostNords) hantering av paketen. Angelicas Livsmagi ersätter därför inte skador som är förorsakade av PostNord. Allt ansvar för försändelsen övergår till Postnord efter att varorna har skickats från Angelicas Livsmagi och jag tar därför inte heller ansvar för förlust av paket, då detta är Postnords ansvar. 

Du som kund ansvarar för att ange korrekt leveransadress i din order och för att leveransen hämtas ut. Vid fel angiven adress eller om ordern går i retur debiteras du en administrationsavgift på 250 kr plus ny fraktavgift. 

Aviseringar om leverans skickas normalt via e-post och SMS, men går även att se i PostNords app. Därför är det betydelsefullt att du kopplar ditt mobilnummer och e-post till PostNords app om du önskar ha full koll på var din försändelse befinner sig. 


Om du inte hämtar ut ditt paket i tid: 

Om du inte hämtar ut din order i tid och den därför går i retur så debiteras du en administrationsavgift på 250 kr plus ny fraktavgift. 


Avhämtning i butik:

Du har också möjlighet att hämta din order på plats i butiken. Vid val av detta fraktalternativ, så kommer du att få ett mail av mig efter lagd order med förslag på tider då du kan komma och hämta det. Jag skickar ett mail till dig inom 24 timmar. Avvikelser kan förekomma. 

Du betalar för din order i samband med att du lägger din beställning via webbutiken, skillnaden är att du inte betalar någon fraktkostnad om du väljer att avhämtning i butik. 

Adress till butiken är: Länsmansvägen 6A, 433 75 Jonsered. 


Priser:

Alla priser på hemsidan anges i SEK. Jag reserverar mig för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller mig rätten att när som helst justera priset. Jag reserverar mig även för slutförsäljning.


Betalningsalternativ:

I kassan så erbjuder jag betalningsalternativen: Paypal och kortbetalning via Nets. Paypal och Nets är direktbetalningar. Du behöver beställa för minst 100kr för att kunna genomföra en beställning på hemsidan. 


Ångerrätt:

Vid köp av varor via webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du måste skriftligt meddela att du ångrar dig. 

Meddelandet ska skickas till [email protected] 

I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger-meddelandet returnera produkterna till mig. 

Du står själv för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning. Varornas värde återbetalas när jag har fått tillbaka dem, dock ej fraktkostnaden. Skicka varorna som postpaket, ej mot postförskott.

Utöver detta förbehåller jag mig rätten att, på återbetalningsbeloppet, dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Att inte hämta ut ditt paket hos ombud, räknas inte som ångrat köp. 

Retur kan inte ske förens Angelicas Livsmagi har godkänt att du kan skicka retur. Paketet tas då inte emot utan skickas tillbaka till avsändaren. 


Ångerrätten kan INTE åberopas; 

- Om det har gått mer än 14 dagar sedan du mottagit din order.

- Om varan inte lämnas tillbaka i samma skick som den hade när den levererades till kunden.

- Vid köp av rabatterade varor eller en specialorder. Med specialorder innebär en order där jag skapar och/eller beställer hem varor utifrån dina specifika önskemål. 


Reklamation och klagomål:

I kristaller förekommer det naturlig sprickbildning vilket ej innebär att varan är defekt, mindre vacker eller kraftfull och är därför inte skäl för reklamation.  

Angelicas Livsmagi går noggrant igenom alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet förutsatts att det inte är PostNord som förorsakat skadan. Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas till [email protected] omedelbart efter att defekten har upptäckts.  

Eventuella fel och defekter ska alltid rapporteras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Du ska också bifoga tydliga bilder på produkten, i dagsljus, i den förpackning som produkten levererades i. Om jag inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer.  

Skulle returnerat paket försvinna står kund för förlorade produkter. 

Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Returer skall alltid skickas till; 

Angelicas Livsmagi

℅ Angelica M. Schagerström

Stärteredsvägen 31

433 75 Jonsered


Ansvarsbegränsning:

Jag tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför Angelicas Livsmagis kontroll. 

I produktinformationen på hemsidan nämner jag ofta vilka egenskaper stenarna har i de produkter som jag skapar. Detta är inte vetenskapligt bevisat, utan du tror på de du själv önskar. Detta är inte ett komplement, eller substitut till traditionell sjukvård. Är du allvarligt sjuk, ska du ta kontakt med läkare/vårdcentral.


Produktinformation:

Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Angelicas Livsmagi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. 


Cookies:

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritets-syfte få information om att cookies används. Informationen i cookies är möjlig att använda för att följa en användares Internet-surfande. Cookies är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens hemsida. 


Personuppgifter:

Genom att handla hos Angelicas Livsmagi accepterar du företagets dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter. Jag värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Jag säljer eller delar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Angelicas Livsmagi  är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnat till företaget som kund. Dina personuppgifter behandlas av mig för att kunna hantera din beställning.

Nedan information är en summering av hur företaget i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.


Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.


Vilka uppgifter lagrar Angelicas Livsmagi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på dina frågor som är relaterat till din order (kundtjänst) lagrar företaget ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge företaget har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.


Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.


Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som jag använder mig av är: PayPal, Kortbetalning via Nets. 


Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste jag dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

Det fraktbolag Angelicas Livsmagi samarbetar med är: PostNord.


Boka Direkt:

För att boka tid till tjänster, såsom reiki-behandlingar så görs detta via bokningstjänsten Boka Direkt. Genom att använda bokningstjänsten, så godkänner du att du har accepterat deras villkor och bestämmelser som går att läsa här: Användarvillkor 


Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. 


Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.


Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).


Ansvarig för dataskydd

Angelicas Livsmagi  är ansvarig för lagring och behandling av dina personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.


Så skyddar Angelicas Livsmagi dina personuppgifter:

Angelicas Livsmagi använder sig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Angelicas Livsmagi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.


Ändring i de allmänna villkoren:

Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen. 


Tvist och Lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vid eventuell tvist följer Angelicas Livsmagi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.